David „Davo” Johnson stanie do rywalizacji w wyścigach TT w 2016 roku!

W 2016 roku Motocykl SG5 przyniósł Nortonowi największe zwycięstwo w ciągu ostatnich 25-ciu lat. 7 miejsce w klasyfikacji i niesamowite okrążenie z prędkością 130,87 mil na godzinę (210,70 km/h),  dało Nortonowi miano najszybszego brytyjskiego motocykla w historii wyścigów TT. Po raz kolejny Norton ugruntował swoją pozycję bezkonkurencyjnego producenta motocykli wyścigowych.
Bazując na swoich poprzednikach model SG5 oparty jest na aluminiowej ramie, wykonanej w fabryce Norton w Donington Hall. Posiada w pełni regulowane zawieszenie, ręcznie wykonany, dostosowany do kierowcy zbiornik paliwa. Całośc podzespołów tworzona jest z myśą o idelnym rozłożeniu masy motocykla.

W 2015 roku, australijski kierowca David „Davo” Johnson, podpisał kontrakt na start w bartwach Nortona podczas zbliżających się wyścigówTT w 2016 roku.

Cały zespół Nortona spędził zimę opracowując i budując motocykl SG5 przed pierwszymi testami w Styczniu 2016 roku. Steve Plater, który jest kierowcą testowym Nortona od modelu SG2, był pierwszym, który testował nowy model w niesprzyjających warunkach na początku roku 2016.

Podczas pierwszych testów, zespół Nortona spędził dużo czasu na wyspie Man. Na trasie wyścigu sprawdzano zawieszenie i elektronikę. Testy kontynuowano również podczas inauguracyjnej sesji Davo, która odbyła się w czasie końcowych testów ze Stevem Plater’em.